Tanorexia

Är det bara jag som är efter eller har ni typ aldrig heller hört talas om "tanorexia"? Precis, inte anorexia utan TANorexia!
Jag blev iallafall super chockad när jag läste om det nyss! Råkade klicka mig fram till en sida där det stog om det.USCH.

För er som är som jag och inte hört talas om det förr, så ska jag berätta lite kort.
Tanorexia är på samma sätt som anorexia, något man blir beroende av oh känner tvång till.
Alla vet ju att anorexi är när man hela tiden tycker att man borde bli smalare, man blir beroende vid att vara supersmal, och är rädd att bli tjock.typ.
Aja, Tanorexia är också en "sjukdom". Har du tanorexia är du beroende av att sola, du tycker ständigt att du är blek (fast du igentligen kan vara väldigt solbränd) så eftersom att du tycker att du är så blek och känner tvång att vara brun så solar du och solar och solar osv.. tillslut leder det till HUDCANCER.. inte bra.. Faktum är att jag tror att det går rätt fort, asso, att man får hudcancer ganska direkt om man håller på sådär. Så snälla NÖTTER som kanske har tanorexia, har ni aldrig hört talas om BRUN UTAN SOL?!

Här är en typisk bild på en med tanorexia (skämt åsido!!)

HAHA!
Nejmen här är faktiskt en riktig bild på hur det kan se ut! usch säger jag bara.INTE BRA

Äckligt va? mhmmmm, låt mig spy en stund..


Det var allt för mig just nu! TJING! ;) P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0